henkilöstöjohtaminen

Organisaatio: ammattilainen

Organisaation fokus on työyhteisössä ja yhteistyössä. Organisaatio-näkökulman ammattilaisuus näyttäytyy siinä, että HR ei ole pelkästään liiketoiminnan yksi ulottuvuus, vaan liiketoiminta...

Työkalut ja järjestelmät: ammattilainen

Järjestelmien hierarkisuus, tietosuoja ja rakentavaa vuoropuhelua Ammattilaisuudesta digitaalisen henkilöstöjohtamisen työkalujen ja järjestelmien käytössä saattaa tuoda ensimmäisenä mieleen algoritmit ja tekoäly...

Oppiminen: edistynyt

Digitaaliset perehdytysalustat Digitaalisen henkilöstöjohtamisen edistynyttä tasoa oppimisessa kuvaa yrityksen korostunut huomio oppimislähtöisyyteen henkilöstön kehittämisen ja perehdyttämisen järjestelyissä. Kuten organisaatio näkökulman...

Oppiminen: aloittelija

Parhaita esimerkkejä välineellisyydestä (eng. instrumental) on erilaisten työkalujen käyttäminen. Esimerkiksi kynää, lapiota, pyykinpesukonetta tai tietokonetta voidaan käyttää välineenä erilaisia tarkoituksia...

Organisaatio: aloittelija

Organisaatio viittaa ihmisiin, jotka ovat organisoituneet yhteistä tarkoitusta varten. Mikä on liiketoimintamme tarkoitus? Mistä meidät tunnetaan? Tunnetaanko meitä? Keitä me...

Tietoa Digitaalinen HR -oppimisympäristöstä

Digitaalisuus on ajan ilmiö. Teknologia sävyttää arkeamme ja etenee harppauksin. Käytämme arjessamme hyödyksi digitaalisuutta ja teknologiaa sitä kummemmin miettimättä. Yritysten...

Näkökulma 3: Työkalut ja järjestelmät

Kolmas näkökulma on työkalut ja järjestelmät erityisesti, mutta ei pelkästään, henkilöstöjohtamisen näkökulmasta. Digitaalinen HR-järjestelmä on nimensä mukaisesti digitaalinen järjestelmä tai...

Näkökulma 1: Organisaatio

Tämä on johdantosivu organisaatio-näkökulmaan digitaalisen henkilöstöjohtamisen kannalta. Oheiset linkit johdattavat sivuille, joilla kuvataan aloittelija, edistynyt ja ammattilainen -tasot. Henkiöstöjohtaminen on...

Digitaalinen HR

Organisaation näkökulma on digitaalisen HR:n kannalta oleellinen, koska tarkastelussa on työnantajakuva ja työntekijäkokemus eli se millainen kuva yrityksestä eri sidosryhmillä...