Tavoite
- Opiskelijat saavat aineksia ohjauskeskustelun avulla oppimistehtävänsä jatkotyöstämiseen. Etäyhteys mahdollistaa luontevan dialogin oppimistehtävän pohjalta.
Valmistelu
- Sovitaan ohjausaika ja opettaja lähettää linkin käyttämäänsä etäkokousvälineeseen (esim. Teams, Zoom).
- Opettaja työskentelee ohjauksessa etänä ja 2-3 opiskelijan ryhmä voi kokoontua joko saman tietokoneen ääreen tai toimia kaikki etänä.
- Opiskelijat toimittavat ohjaajalle aineiston, johon ohjaus kohdistuu. Opiskelijat toimittavat etukäteen myös ne kysymykset, joihin he tarvitsevat ohjausta.
Toteutus
- Tarkistetaan, että kummassakin päässä toimivat ääni ja kuva.
- Ohjaus on keskustelevaa ja vuorovaikutteista sekä reflektiota tukevaa.
- Opettaja voi tarvittaessa näyttää oppimistehtäviin tekemänsä merkinnät (korostukset ja jäsennykset) ruudunjaon avulla. Opiskelijat voivat samalla tavalla näyttää opettajalle oppimistehtävien eri kohtia.
Jälkeen
- Opiskelijat työstävät oppimistehtävistä seuraavan version palautteen pohjalta ja palauttavat tekstin sovitulla tavalla.
Tällä sivulla oleva materiaali on tehty osana Keski-Suomen liiton rahoittamaa ATTE-hanketta (2013-2014).