Pedagoginen lähtökohta
Työjärjestys
- Luodaan ympäristö (LayOut) ja avataan dokumenttipohjat.
- Valitaan sisäryhmän osallistujat, eri näkökulmien edustajat. Muut osallistuja kuuluvat kuuntelevaan ulkoryhmään.
- Keskustelutehtävä annetaan pienryhmälle. Ulkoryhmä toimii keskustelun havainnoijana.
- Vaihdetaan ulko- ja sisäryhmän vuoroja 10-15 min välein. Opettajan tulee muistaa antaa ohjeet myös ulkoryhmän jäsenille.
- Luodaan yhteisen kirjoittamisen pohja kommentteja/kysymyksiä varten dokumentointipinnoille.
- Kokoava koonti yhteisen keskustelun tuloksena ja mahdollisen täydennettyjen dokumenttien jakaminen ryhmän kesken.
Välineet
- LayOut: Kalamalja
- Aktiivitaulu: Kello, ohjeistukset
- Jaettu dokumentti yhteisille kysymyksille tai esim. Tricider.
- Mahdollisesti täydennetyt dokumentit jaetaan esim. oppimisalustan kautta osallistujille.
Tällä sivulla oleva materiaali on tuotettu osana Keski-Suomen ELY –keskuksen rahoittamaa 4GEE –hanketta (2010-2013).